niedziela, 7 stycznia 2018

FMC 36 i 34

Tym razem rozwiązania oparte na metodzie CFOP. W drugim wypadku z EO.



Scramble: R' U' F R B' L2 F2 D2 R2 F' U2 F2 D2 F' L2 D' B2 R U' B F2 U R U R' U' F

z2 //rotuję do białego crossa i robię go
R' U* L' B // robi dwa ramiona i parę, teraz tę parę wrzucam
L2 B' U B// 2x2x2
F// kończę crossa i mam 2 pary. Po różnych próbach wrzucam tę drugą
U2 F' U F// tu nastąpiła seria eksperymentów i w końcu najpierw robię EO
U' ** F U F' // robi się ostatnia para. Trudno to zachować do L3C więc robię normalnie
R' U2 R L' U2 L U2  //L5C  (24)

Niestety trudno mi tu znaleźć dobre insercję. Znajduję tylko skracające po 2 ruchy.
* U R' U' L2 U R U' L2 (-2)
** U R' U' L2 U R U' L2 (-2)

Rozwiązanie: z2 R' U2 R' U' L2 U R U' L B L2 B' U B F U2 F' U F R' U' L2 U R U' L2 F U F' R' U2 R L' U2 L U (36)

alg.cubing.net

I kolejny FM. Tym razem bodaj na 35, znowu słabe insercje.

Scramble:
R' U' F R B D2 B2 R2 U2 B L2 U2 B' D2 B' R D L U F' D B U' B2 R' U' F


F R' F' R'//daje bloczek 2x2x2 plus parę, ale postanawiam to połączyć EO

robię więc
F R' U2 F' U' F' L' F R2 F2 R* //2x2x3 EO, kontyuacja jest dość łatwa
L U** L2 U2 L' U L //po prostu para i wrzutka i do końcówki
U L U L' //(22) L5C
Liczyłem na jakieś dobre insercje ale wyszło boleśnie, to jest tylko -4.

*R'  F' L2 F R' F' L2 F -3
 **B' U' F U B U' F' U -1

Całość: F R' U2 F' U' F' L' F R2 F L2 F R F' L2 F L U' B D B' U2 B D' B' L2 U2 L' U L U L U L' (34).

alg.cubing.net
Liczyłem na więcej, ale niestety nic nie było dobrego. IF mówi, że można było skrócić o 5, byłoby 33. No cóż - ja tego nie widziałem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!