piątek, 12 stycznia 2018

FMC 27, insercja -7.

Kolejny FM z bardzo trudnymi dla mnie insercjami.


Scramble: R' U' F B2 U L2 R2 D L2 U F2 D' R2 U L F' L B' D U F2 U L R' D R' U' F

Dość łatwo znajduję takie rozwiązanie:
L2 D' U' R2 D R2 L D F2 D' L F2 //czyli jakby cross z dwoma f2lami. Zauważam nawet łatwe EO i na początku i także na końcu tego bloka. Ale nie mam dobrej kontynuacji, to jest kończą się one zawsze twistem rogu. Przechodzę na odwrotność i znajduję tutaj łatwe EO, ale znów z długą kontynuacją.

(B' U' B) //EO, wracam więc na normala i traktuję jako preruchy B' U B, robiące EO. Po tym zabiegu powstaje fajna sytuacja, która wymaga zmiany pierwotnego rozwiązania:

L2 D' U' R2 D R2 L  //do tego momentu jest to samo, ale znajduję inną kontynuację
F2 U2 L2 U2 L' U F2 U2 // teraz doklejam preruchy i mam całość
B' U* B //(18) L4C. Zostają trzy rogi i czwarty obrócony - wielka szkoda, bo przy trzech rogach mogło by być sub 25. I tutaj nie mogę znaleźć dobrej insercji.

*U' B U F' U' B' U F (F' L F R2 F' L' F R2) (-7) //miała być insercja w insercji, którą przy twiście może dać dobre skróty. Tu ich nie widzę. Pierwszą zaś robię na próbę na doklejeniu, po ostatnim ruchu, ale nic mi nie skraca. Dlatego cofam ostatni ruch i tu - jak sądzę znajduję insercję, która po prostu redukuje wcześniejszy ruch rozwiązania (U). Następnie po prostu doklejam drugą do pierwszej, co  w środku daje redukcję o kolejne 2 ruchy. Doliczając początek, sądzę, że całość skraca mi 4 ruchy. Ale dopiero skracając rozwiązanie zauważam, że jest to redukcja o 7! Sam jestem oniemiały, bo to co miało być badziewiem okazuje się dobrym strzałem.

Całość: L2 D' U' R2 D R2 L  F2 U2 L2 U2 L' U F2 U' F' U' B' U  L F R2 F' L' F R2 B (27)

alg.cubing.net

Ostatnie 3 solvy to: 36, 34, 27. Mo3 = 32,33

Niestety znajdowanie insercji to dla mnie koszmar. Wszystko mi się myli. Nic nie widzę. Jeśli dobra insercja jest na końcu, mam szczęście. Jeśli nie, cóż - wynik jest słaby. Chyba trzeba to po prostu ćwiczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!