poniedziałek, 1 stycznia 2018

FMC 28 na inwersji

Mam wrażenie, że każdy scramble ma rodzaj klucza, który trzeba znaleźć. I jeśli go znaleźć, rozwiązanie robi się samo. Tak było tym razem:
Scramble: B2 R B R B' L' D' F U D2 B U2 R2 F D2 R2 F U2 L2 D2

Oczywiście początek to różne kombinacje. W końcu zauważam, że ruch U' robi aż 3 pary, które jednak trudno kontynuować. Postanawiam więc go przenieść na inwersję i potraktować U jako premove. I nagle na inwersji wygląda to bajecznie. Zapisuję już bez rotacji. Ale tutaj przełożę z rotacją, czyli tak jak zapisałem za pierwszym razem.

U//premove
(x2 F L' F R F R F' U2) // robi praktycznie 2x2x3
(B2 L)//chowam bloczek i podstawiam ramię pod kolejną parę
(U') //bloczek. Teraz orientacja krawędzi (EO). Męczyłem się nad nią długo, bo w pierwszym ułożeniu nie zapisałem tego jak to zrobiłem. Ale w końcu znalazłem.
(L U L' U' B')//EO
(U' B' U2 B* U') (21))// 3C  AUFszczęśliwie nakłada się on na insercję, którą doklejam.

*R U' L U R' U' L' U (-2)

Bez rotacji całość wygląda tak. Na końcu doklejam premove U:
(B L' B R B R B' D2 F2 L D' L D L' D' F' D' F' D2 F R D' L D R' D' L' U) (28)

Teraz wystarczy to odwrócić:
U' L D R D' L' D R' F' D2 F D F D L D' L' D L' F2 D2 B R' B' R' B' L B' (28)
alg.cubing.net

Co ciekawe, IF mówi, że insercja jest optymalna. Bardzo jestem zadowolony, ale na przyszłość muszę pilnować by od razu zapisać rozwiązanie, ponieważ praktycznie cały czas straciłem na odnalezienie tej pierwszej myśli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!