niedziela, 12 lipca 2015

FMC 34

Kolejny scramble z weekly competition. W ramach przygotowań do mistrzostw robię go a la Petrus.
Oto scramble:U2 R2 B2 L2 F' R2 B D2 U2 B D2 U' B' R' U' F' U2 B U L'


Najpierw znajduję bloczek 2x2x2 w 6 ruchach: z2 R D2 B' F2 R2 D2. Potem okazuje się, że łatwo go powiększyć do 2x3x3 - R2 U2 F'. Robiąc F' od razu robię 2 krawędzie do eo line. Potem kombinowałem z EO. Najpierw na bazie U' F R' F' - wychodziło mi rozwiązanie 24 ruchowe. Może być. Ale po 10 minutach wróciłem do tej sytuacji i wykończam EO - R F' U' F. I powstaje bardzo naturalna końcówka: U2 R2 i ostatnia krawędź z dołu jest na miejscu. A potem wrzuta f2la U' R U R'. Można ją pociągnąć by umieścić ostatnią krawędź: R' U' R U. Zostało wszystko poza 3 rogami i jednym obrotem. Gdyby nie ten obrót byłyby 22 ruchy i 8 na wrzutę 3 rogów. A przez to muszę wykonać dwa razy 3cykl, Nie lubię tej sytuacji. Ale znajduję insercję kasującą 3 ruchy. Zostają mi 3 rogi. Znajduje drugą insercję, tym razem tylko z jednym ruchem do tyłu. I mam w sumie 34 ruchy.

z2 R D2 B' F2 R2 D2 // 2x2x2 6
R2* U2 F'// 2x2x3 3/9
R F' U' F // EO 4/13
U2 R2 U' R U R2 U' R U// AB4C 9/22

*R' D R U2 R' D' R U2 (-3)
**D' L2 D R D' L2 D R'(-1)

Wizualizacja z insercjami na alg.cubing. net. 

A całość wygląda tak: z2 R D2 B' F2 R2 D2 R D R U2 R' D' R F'R F' U' F U2 D' L2 D R D' L2 D R U' R U R2 U' R U

Ciekawe, że cstimer mówi, że przy tym szkielecie mogłem osiagnąć 33 ruchowe rozwiązanie i że pierwsza moja insercja jest optymalna. Druga powinna być w innym miejscu, które nawet znalazłem, ale nie potrafiłem tam wcisnąć komutatora. A przecież jest taki prosty. W każdym razie, jestem na dobrej drodze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!