środa, 15 lipca 2015

FMC 31, rekord

Tymczasem kolejny rekord w FM, chociaż nie wiem, czy go liczyć. Na FB powstała grupa FMowo i w ramach ćwiczeń był taki scramble: D' R2 D' B2 U2 R2 B2 U B2 U' L2 F U' R B D B R B' U2 F'.


No więc na początku nic mi nie szło i straciłem godzinę. Po godzinie zacząłem kombinować inaczej. Najpierw znalazłem krótkie EO w orientacji z2 y' B' D B. Zrobiłem z tego preruchy (L' U' L) i na inwersji znalazłem krótki blok 2x2x2: z2 y' F2 L. Liczyłem na to, że para z normalnego scramble'a się zachowa, dlatego znowu z tego zrobiłem preruchy: B' R2 i na normalnym scramblu już próbowałem zrobić szkielet. I wyszło mi coś całkiem niezłego:
z2 y' B' D B R' U B2 L' B2 L U R' U' R2 U R' (15)

Po doklejeniu preruchów jest:
z2 y' B' D B R' U B2 L' B2 L U R' U' R2 U R' L' F2 (17).
I tu się skończyło moje szczęście. Zostało 5 rogów, ale dwa są do obrotu, a 3 do zamiany. Gdyby nie te do obrotu, byłbym w fmowy niebie - 17 ruchów i 8 na insercję daje 25 z nadzieję na mniej. A tymczasem muszę zrobić trzy 3cykle, czyli 24 ruchy. Co daje razem 41. I zostawiłem to.

Więc dziś zacząłem dalej. I już na początku znalazłem 3-cykl, który zabiera mi te źle obrócone ruchy i bardzo fajnie się skraca. Jeszcze przed całością trzeba zrobić sekwencję: U2 B' D B U2 B' D' B. Trzy ostatnie ruchy są jednocześnie odwrotnościami 3 pierwszych ruchów ze szkieletu, co daje redukcję o 6 ruchów. W ten sposób szkielet wygląda tak:

z2 y' U2 B' D B** U2 R' U B2 L' B2 L U R' U' R2 U R' L'*** F2 (19)

I jest dobrze. Teraz znajduję kolejne insercje: 
** R D R' U2 R D' R' U2 (3 ruchy skrócone)
***D B2 D' F D B2 D' F' (1 ruch skrócony)

I w całości wygląda to tak: 
z2 y' U2 B' D B R D R' U2 R D' R2 U B2 L' B2 L U R' U' R2 U  R' L' D B2 D' F D B2 D' F (31)


Jest rekord, ale zajął mi on jakieś 3-4 godziny. Jako trening nieźle, ale muszę zacząć to robić szybciej. CStimer mówi, że można było wycisnąć na tym 29 ruchów, ale tego mi się nie udało znaleźć. 10 ruchów skróconych i tak cieszy. Następnym razem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!