środa, 27 maja 2015

FMC 33. mo3 35

No i udało się. Policzyłem, że aby mieć średnią z trzech ułożeń (mo3) muszę zrobić w FMie ułożenie na 33 ruchy. I tak też się stało. Dwa rekordy osobiste jednocześnie i zrealizowany zamiar.
Do rzeczy. Scramble: L F2 U2 R' F2 R' D2 L2 D2 F2 D2 F' R B U R U2 L' U F2 D. Nie mogę dobrze zacząć, dopiero po czasie odkrywam jednoruchową parę: B i trzy ruchowy blok B R D'. Dokładam do tego jeden ruch i mam blok 2x2x2. Ale orientuję się, że dokładając jeden ruch mam parę do bloku 2x2x3. Potem zaczynają się schody. Bo wrzuta pary jest dość długa, ale kończy się przygotowaniem kolejnej pary: R U2 R U2 R2 U2 R'. Potem kolejne schody, bo nie wiem, jak wrzucić tę parę na miejsce, ponieważ krawędź niby jest dobrze zorientowana, ale dla mnie nieco nietypowo. Przez przypadek znajduję dobrą kontynuację: L U' L F2. Odkrywam, że ostatni ruch można rozbić by poprawić orientację krawędzi. Potem z ciekawości sprawdzam, czy da się wrzucić ostatnią parę tak by zorientować pozostałe krawędzie. Okazuje się, że tak i na dodatek zostają tylko trzy rogi, które wrzucam insercją. Mam 28 ruchów plus 8 na insercję. To daje 36. Szybko znajduję insercję skracającą 3 ruchy. I jest - rekord 33 ruchowy.

B R F D' U' B' // blok 2x2x2 (6)

R U2 R U2 R2 U2 R' // 2x2x3 i para (7/13)
L' U' L F' U' F'// f2l - 1 (6/18)
L' U L** U' L F' L' F U2 //(9/28)

** R U' L2 U R' U' L2 U - insercja skracająca 3 ruchy

Tak to wygląda na wizualizacji

Całe rozwiązanie po wszystkim wygląda tak: B R F D' U' B' R U2 R U2 R2 U2 R' L' U' L F' U' F' L' U' L R U' L2 U R' U' L' F' L' F U2 (33).

Tutaj wizualizacja.

Jestem bardzo zadowolony. Wszystko oczywiście dzieje się w nocy. Tak się ucieszyłem i wciągnąłem, że potem nie mogłem zasnąć. A dziś rano mam głowę po której przejechał czołg. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!