wtorek, 19 maja 2015

FMC 36 z inwersją i preruchami

Idę za ciosem. Nowy scramble i nowa technika.


Scramble jest taki: B' L D' R2 L2 F U2 L B U2 L B2 R B2 L U2 L' F2 L'
Tym razem łatwo robię bloczek 2x2x2. Ale potem nie widzę nic ciekawego. Przypominam sobie o NISS więc odwracam scramble, czyli wykonują go odwrotnie, ale całość poprzedzam odwróceniem początku, który zacząłem. Trochę to zawiłe, ale w praktyce proste. I jadę dalej. Łatwo znajduję kontynuację, a potem kolejny slot. A potem robię slota i wychodzi łatwa góra, ale z zamianą trzech krawędzi. Dużo ruchów. Koniec końców wychodzi mi 38. Zostawiam to jako tzw. zabezpieczenie i idę inaczej z końcówką.

Znajduję dobrą końcówkę, ale z 5 rogami do wrzucenia. W sumie bodaj 23 ruchy plus 16 na 5 rogów, razem 39. Ok. Szukam insercji i znajduję taką, która kasuje mi 3 ruchy. Jest ok. Szukam drugiej, ale nic nie ma. Czas się kończy, biorę pierwszą z brzegu. Mam 36 ruchów. Potem jeszcze odwrócenie rozwiązania, bo robiłem na odwrotności scrambla. I jest ok.

Oto rozwiązanie:

Inwersja scrambla  z inwersją początku z normalnego scrambla:
Preruchy: z2 D2 F R2 U F' z2 (5 ruchów)
Inwersja scrambla: L F2' L U2' L' B2' R' B2' L' U2' B' L' U2' F' L2' R2' D L' B

z2 F'* U2 L U2 L U L'//2x2x3 (7/12)
F' U' F2 R' F' R // F2L -1 (6/18)
U2 F U'** F' U// (5/23)

*F D F' U F D' F' U' (3 ruchy skasowane) (5/28)
** R2 B L B' R2 B L' B' (8/36)

Wersja ostateczna z wizualizacją:
scramble: B' L D' R2 L2 F U2 L B U2 L B2 R B2 L U2 L' F2 L'
z2 z2 F U' R2 F' D2' U' F B L B' R2 B L' B' R2 U F' U2 R' F R F2 U F L U' L' U2 L' U' F D F' U' F D'

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!