poniedziałek, 18 maja 2015

FMC 36

Znowu scramble z weekly competition na speedsoloving.com... Tym razem dobry wynik, bo 36 ruchów.
Najpierw dla zabawy zrobiłem Rouxem, ale wyszło dużo bo około 50 ruchów. Potem zacząłem kombinować Petrusem/freestylem. Scramble jest taki: B2 D2 R F2 R' U2 R B2 L2 B2 R2 B L' D2 B' D' R2 B F' D'

W metodzie tej najpierw robi się bloczek 2x2x2. Najpierw udało mi się znaleźć bloczek 7 ruchowy. Dużo. Potem znalazłem 5 ruchowy. Biorę. Dla próby na początek dołożyłem przypadkowy ruch F2. Okazuje się, że ten ruch potem daje dobrą kontynuację w postaci rozszerzenia do bloku 2x2x3. Potem kolejny slot. Nie robię wcześniej orientacji krawędzi, bo jakoś tak mi to wygląda dobrze i myślę sobie - zrobię to przy ostatniej krawędzi. No i okazuje się, że tak właśnie jest. Tak więc kolejna para, a potem łatwa orientacja krawędzi i wrzutka ostatniej. Zostaje 5 rogów, a ja już jestem po 24 ruchach.

Te 5 rogów wrzuca się komutatorami. Sposób jest prosty - każde dwa rogi da się wrzucić w 8 ruchach. 2+2=4, ale ostatni róg układa się sam. I teraz wystarczy oznaczyć te rogi, a potem po kolei śledzić rozwiązanie, ruch po ruchu, szukając takiego układu, żeby w te 8 ruchów wrzucić róg. Ideałem jest, gdy ta wrzutka pokrywa się z jednym, dwoma bądź więcej ruchami oryginalnego rozwiązania. Wtedy ruchy się redukują. I ja znalazłem dwie takie redukcje. Miałem 24 ruchy, plus 16 na wrzutkę 5 rogów. Ale w każdej z nich zniosły mi się po dwa ruchy. Kończę z 36 ruchami - mój drugi najlepszy wynik. Na przyszłość tak właśnie będę robił.

z2 y2
F2 U2 R B U B2 // blok 2x2x2 plus przypadkowy ruch F2 na początku (6)
R U' F U' F' R///rozszerzenie do bloku 2x2x3(6/12)
U F'*  R' F' R //kolejna para f2l-1 (5/17)
L' U L2 F'**  L' FU'// i ostatni slot. Zostaje 5 rogów.  (7/24)
*F R F' L F R' F' L' - 2 ruchy się znoszą. Dwa rogi na miejscach.
** D L' U2 L D' L' U2 L - 2 ruchy się znoszą. I kolejne dwa na swoim miejscu.

Wizualizacja na alg.cubing.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!