wtorek, 7 kwietnia 2015

FMC 39

Poświąteczny FM. Powiem, że całkiem udany. Scramble wzięty z weekly competition na speedsoloving.com: F2 L2 B' D2 B2 L2 F' L2 B R2 U' F2 L B' D' L B D2 R' D2
Postanowiłem zrobić normalnie, ale z nastawieniem wykorzystania techniki NISS o której ostatnio sporo czytałem. Koniec końców z nissa wyszło nic. Zacząłem od zrobienia bloczka, ale wcześniej sobie przewróciłem kostkę do mojej ulubionej orientacji, czyli białym na dół. Chyba już się nigdy nie przestawię...

Zatem blok 2x2: z2 B' D' B. Potem zauważyłem, że mogę zrobić łatwo u góry parę: R F' U, a potem dokończyć do bloczka 2x2x3: F' D' B L' B' U L. W międzyczasie zrobiła się nowa para, którą przesunąłem na bok. Miałem z nią trochę zabawy, bo wyglądała obiecująco. Najpierw wykombinowałem inne rozwiązanie, ale dawało ono 27 ruchów. A potem wyszło mi nieco inne bo 26 ruchowe. Pomyliłem się i źle to policzyłem, myślałem, że jest 25. Ale koniec końców ok. Teraz tę parę wrzucam na miejsce, też inaczej niż zwykle: F' L' U L U F'.

Zostało wykończenie: U' F' U L' U L U'. Gdyby nie obrócony jeden róg, byłoby idealnie: 26 ruchowy szkielet i wrzuta na 8 ruchów. Ale niestety doszedł narożnik. Kombinuję nad sensownymi wrzutami i znajdują dwie, które skracają mi 3 ruch. 26 plus dwie wrzuty każda na 8 to, 42. ale po skrótach jest 39. Wygląda to tak, a tutaj na click:

z2 B' D' B // 2x2
R F' U F'* D'** B L' B' U L // 2x2x3
F' L' U L U // 2x2
F' U' F' U L' U L U' // 

*F D' F' U' F D F' U 

** D2 R U' R' D2 R U R'

Po napisaniu tego znalazłem do tego fajnego Rouxa. Trzeba by popracować nad wykończeniem ale dwa pierwsze bloki są w 16 ruchach - wow. Potem już jest gorzej:
z2 y2 L D' B2 U2 B' r B' // pierwszy blok
R2 U R U2 r U2 R U' R' // drugi blok
U r2 D' R U2 R' D R U2 R // cmll
R U R' U' M' U R U' r' // EO
U M U2 M' U' M' U2 M2 U2 M'U2


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!