sobota, 9 stycznia 2016

FMC 25 z 16 ruchowym szkieletem

Solve z Weekly Competition na speedsolving.com

Scramble: R2 B2 L2 B2 U2 B U2 F L2 U2 F2 U B L B2 D2 F D B' F2 U


Dość łatwo znajduję blok 2x2x2 bo wystarczy zrobić L D R2 B' R i mamy. Co prawda rozwala nam to dobrą krawędź z przodu, dlatego przed B' dodaję F, ale to z kolei robi już 6 ruchów. Na dodatek widać, że z kolei ruch D' przed całością robi nam parę, ale z kolei wtedy ruchem L nie robimy pary do blocku. Dlatego po zrobieniu tego bloku eksperymentuję i znajduję, że gdy po L D R2 można dorzucić ruch D/D'/D2. Sprawdzam je i okazuje się, że ruch D' robi cuda, bo daje parę po B', którą potem można ładnie wrzucić.  Mamy więc

L D R2 D' B' // (5) 2x2x1 i parę.
Teraz trzeba zrobić F2, żeby zachować krawędź z przodu, na dodatek od razu to nam ustawia ją do połączenia slota i zrobienia drugiego bloku 2x2x1. Ruch R zaś kończy robienie wcześniejszego bloku 2x2x2. Szczęśliwie też robi kolejną parę.
F2 R // (2/7) 2x2x2 i para
Dodaję kolejny ruch, który robi drugi blok.
U' // (1/8) 2x2x1
Żeby wrzucić ten blok robię najpierw ruch F L' F2, ale coś mnie tknęło, żeby zrobić F2, bo to zachowuje orientację krawędzi z prawej strony. Dlatego
F2 L' F // (3/11) 2x2x2, EO
Szczęśliwie to nam też orientuje wszystkie krawędzie. Końcówka jest już naturalna. Albo U2 i wrzuta pary, albo U i wrzuta pary. Najpierw sprawdzam tę pierwszą możliwość, ale nie gra, potem druga i wszystko gra.
U B' U2 B U2 // (5/16)

Zostają trzy rogi. Najpierw myślałem, że to zwykły 3cykl, ale po przyjrzeniu się okazało się, że wszystkie są obrócone. Przy 3cyklu dawało to maksimum 24 ruchy, z nadzieją na skróty i rekord osobisty. Ale przy obrotach już nie. Znam kilka sposobów na obroty, każdy w tym wypadku wymaga co najmniej 16 ruchów. Ale potem uświadomiłem sobie, że w tym wypadku dużo się może skrócić, bo to będą dwa 3-cykle, a pierwszy można dobrać zupełnie swobodnie. Znajduję go więc w pierwszym lepszym miejscu, co skraca mi 3 ruchy. Z drugim jest podobnie, to znaczy w tym wypadku, albo da dobry skrót, albo nie, niezależnie od tego, co jest po pierwszym 3cyklu. Robię więc mój szkielet do końca, oznaczam nalepki i zaczynam cofać ruchy. Od razu po dwóch cofnięciach widzę dobry układ. Robię 3-cykl i widzę, że się idealnie skraca o 4 ruchy. Mój szkielet wygląda więc tak:

L D R2 D' B' //2x2x1
F2 R // 2x2x2
U'* // 2x2x1
F2 L' F //2x2x2
U B' U2 ** B U2 //AB3C (twists)

*L B L' F2 L B' L' F2 (8-3 = 5)
**U2 B' D B U2 B' D' B (8-4 = 4)

16 ruchów w szkielecie i 9 ruchów w insercjach daje ostatecznie 25 ruchów w całości. Jestem bardzo zadowolony.
Rozwiązanie: L D R2 D' B' F2 R U' L B L' F2 L B' L2 F U B2 D B U2 B' D' B2 U2
alg.cubing.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Square-1. Metoda LIN. Algorytmy