piątek, 11 grudnia 2015

1:03.36. Chyba warto wrócić do M2?

No więc wróciłem do metody M2 uzupełnionej o kilka zaawansowanych tricków. Ich zaawansowanie polega na tym, że czasem wystarczy zrobić mały obrót lub rotację kostki, a z trudnego przypadku robi się coś prostego. Ale to jest właśnie sedno tych tricków...


W każdym razie wróciłem do M2, a ponieważ wychodziły mi czasy w okolicach 1:30 to chciałem taki czas nagrać. Użyłem więc kamery Kuby: postawiłem kilka książek na parapecie i zacząłem kręcić. A tu nic. A to się pomylę, a to czegoś nie zapamiętam, a to się zablokuję w trakcie. Koniec końców wczoraj udało mi się tylko złapać dwa dobre solvy. Pierwszy to 1:20, ale DNF bo nie zauważyłem obróconych rogów... Brrr... Ale wrzuciłem na yt bo pokazuje moje "możliwości".



Potem już się trafiło coś lepszego: 1:43 ale przy dość trudnym scramblu. Trudny, bo scramble ma w sumie 13 krawędzi do zrobienia - wprawdzie kostka ma 12, co ozancza w praktyce 11 bo ostatnia robi się sama, ale tutaj trzeba dwa razy robić jedną z nich - oraz 6 rogów oraz 2 obrócone. Dlatego memo jest dość długie.  Na koniec jeszcze kostka mi się przycięła i myślałem, że popsułem całość. Ale jakoś się udało.




Później zrobiłem rekonstrukcję, którą tu zapisałem


Jedyna sensowna rzecz z tego jest taka, że ułożenie zajmuje 142 ruchy, a trwało 58 sekund co daje 2,45 ruchu na sekundę. (142 stm/58 seconds=2,45 tps )


Ale dziś mi nic nie szło. Poszedłem na spacer. Wróciłem. Miałem 5 minut, żeby jechać po Kasię, więc zrobiłem kilka solvów. I udało się zrobić 1:03. Po prostu wow! 





Scramble łatwy tym razem, ale tak to już jest. 4 rogi do zrobienia plus 2 do obrotu. Do tego tylko 10 krawędzi, bo dwie są już na miejscu. Memo ledwie 27 sekund (o kurcze!), opuszczenie opaski ok 3 sekund. Wykonanie 34.Daje to lepszy TPS, bo przy 96 ruchach i 34 sekundowym wykonaniu 2.82 (96 stm/34 = 2.82)



Rekonstrukcja


Scramble:U R2 B2 L' U2 L2 D2 F2 R' F2 L D F D2 R' U' F L D2 U2 Rw Uw'


z'y D L2 B' R B L2 B' R' B D' // 2 rogi

F' R' B2 R F R' B2 R // 2 rogi
y L' U' L U L' U' L U R U' L' U L U' L' U L R' y' // obrót 2 rogów
U2 M' U2 M' B' R B U R2 U' M2 U R2 U' B' R' B // dwie krawędzie
B' U R U' M2 U R' U' M2 B // kolejne dwie, zaawansowane M2
U R' U' M2 U R U' B L' B' M2 B L B'//dwie krawędzie
B' R' B M2 B' R R B M2 B' R' B//dwie krawędzie
U' M U2 M U2 M2 U// ostatnie dwie, zaawansowane M2

alg.cubing.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!