czwartek, 24 września 2015

FM 31

Wracam do FMa i regularnego robienia go (czyli raz w tygodniu).  
Bardzo fajny scramble: F2 D R2 B2 R2 F2 D' F2 U' F R D L' R' F D2 L' D' U' . Dużo początków, ale są one trudne dla mnie. Np. na górze jest bloczek 2x2x1, ale z obróconym rogiem. Jak go zrobić w kilku ruchach, zwłaszcza że krawędź do bloczka 2x2x2 jest dobrze usytuowana? Koniec końców robię Roux. Znajduję łatwy blok 2x2x1. Ale rozszerzenie tego do 2x2x2 to kolejne 3 ruchy. Dużo, ale nie potrafię inaczej, chociaż nawet dziś rano szukałem. Tak więc początek: L B' R B D' B2 // 2x2x2 (6). 

Na szczęście jest też para na dole. Naturalne jest więc robienie czegoś a la cross i tak też robię. Znajduję dobry początek do crossa: U' F' a po ruchu U2 kolejną parę. Ruch L wrzuca mi krawędź od crossa na dół i wybija tę nową parę. A wrzuta B' U B dobrze ją przesuwa. Mamy więc dalej: U' F' U2 L B' U B // 2x2x3 (7/13). Potem już naturalna końcówka. Ruch U (1/14) robi mi F2L-1 i zostaje zrobienie orientacji krawędzi. Blok przede mną wymaga właśnie ruchu F', który orientuje krawędzie, wystarczy teraz tylko zastąpić krawędź z prawej strony, stąd R' F'// EO (2/16). Teraz tylko R2 U R' (3/19). I szkielet gotowy. Wystarczy znaleźć insercje dla 5 rogów.

Nalepiam zapasowe nalepki, podpisuję 1-2-3-4-5. I szukam. Pierwsza insercja skraca 2 ruchy, druga też. Zabiera mi to sporo czasu, bo sprawdzam każdy ruch. Na zawodach w sobotę nie bawiłem się w takie rzeczy, tylko jechałem na intuicję. Całość wygląda tak.

L B' R B D' B2 // 2x2x2 (6/6)
U'* F' U2 L B' U B // 2x2x3 (7/13)
U // F2L-1 (1/14)
R' F' ** //EO (2/16)
R2 U R' // AB5C (3/19).

* R' F' L F R F' L' F (2 ruchy skrócone)
** F U' B U F' U' B' U (2 ruchy skrócone)

AB5C znaczy All But 5 Corners.To jest dobra sytuacja. Wystarczą 2 komutatory do ich wrzucenie, każdy po 8 ruchów. Razem ze szkieletem daje to mi 35. Ale czasem jest tak, że ruch komutatora i ruch z rozwiązania są wspólne. Wtedy albo się dodają, albo znoszą i stąd się biorą skrócenia, bo dodawanie skraca o 1 (ruch np. R i R to R2, co jest liczone jako jeden ruch), a znoszenie aż 2. W tym wypadku znoszą mi się ruchy F i F' z pierwszej insercji (końcówka insercji i początek dalszej części szkieletu) oraz ruch F' F w drugim wypadku. 

Całość więc wygląda tak
L B' R B D' B2 // 2x2x2 
U' R' F' L F R F' L' U2 L B' U B // 2x2x3 
U // F2L-1 
R'  U' B U F' U' B' U //EO 
R2 U R' // 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!