poniedziałek, 26 lutego 2018

Warsaw Cube Master 2018 - FMC 30

Rozwiązanie 30 ruchowe, które mi dało srebrny medal na WCM 2018.

Scramble: R' U' F D U' B2 L2 B2 L2 F2 U L D2 U' F2 L U B U' R F D R' U' F



Początkowo robię tzw. backup metodą CFOP. Robię to bodaj w dwóch wariantach i tracę na to ponad 10 minut. Potem zaczynam metodą, którą mi pokazał Marcin, czyli sprawdzam, co ruchy kolejnymi warstwami mi dają. W ten sposób znajduję jednoruchową parę po L2, którą dość łatwo można powiększyć do bloku 2x2x2:

L2 U F U2 //po ruchu R2 jest blok 2x2x2. Wychodzi dość ciekawie, bo w efekcie są tylko 2 krawędzie źle zorientowane. Dlatego cofam R2 i dołączam orientację. Jednak pomyliłem się szczęśliwie, robią jeden ruch w inną stronę. W efekcie wychodzi mi prosta końcówka.
L B' L' B' R2 //2 pary. Wystarczy je wrzucić.
L2 U'  L' //mam parę, ale źle zorientowaną. Na szczęście jej orientacja jest banalna.
 F U2 F' //teraz podstawiam ją pod slota i mam ostatnią parę.
 U2 L'#U L //widzę, że ostatnią parę można też wrzucić i to robię.
 U2*R U' R' U2 // (24) L3C. Zostają 3 rogi. Szybko znajduję insercję.

* U2 FDF' U2 F D' F'.
Niestety skraca ona tylko 2 ruchy. Zapisuję. Sprawdzam z 8 razy. :) Potem szukam bardziej optymalnej isercji, ale nic nie widzę. Już w domu sprawdziłem, że była i to taka oczywista. Np. taka
#L U' L' D2 L U L' D2
Byłoby 29, ale dzięki temu, że jest 30, srebro zdobywa też Jonek Kłosko i Janek Zych. A to jest lepsze, niż gdybym to był tylko ja. 

Całość: L2 U F U2 L B' L' B' R2 L2 U' L' F U2 F' U2 L' U L F D F' U2 F D' F' R U' R' U2 (30)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!