środa, 21 marca 2018

FMC 29, 30, 28 mo3 29

Scramble: R' U' F L2 B2 D2 L2 U F2 D2 B2 D' B2 F' U' F' D' B' D' U R' F2 R' U' F

Tym razem rozwiązanie bazujące w zasadzie na metodzie CFOP. Po znalezieniu szkieletu w 5 minut tak mi on utkwił w głowie, że już niczego innego nie szukałem. Pierwotnie końcówka była do 5 rogów, ale nie znalazłem dobrej pierwszej insercji. Dlatego poszukałem innej. 4 rogi w tym jeden obrócony dają szansę na dobrą pierwszą insercję i tak było.

D B2 D2 U* R' //blok 2x2x2, tu zauważyłem, że można zrobić 2 pary. Po próbach wyszło coś takiego
D B D B' //2 pary, które stopniowo wrzucam.
R' D R //f2l-2, czyli pierwsza wrzutka
D L D2 L//f2l-1 i druga. Tu akurat wychodzi blok 2x2x1, ale daje on dobrą orientację krawędzi.
F'** D2 F //EO, czyli orientacja krawędzi
D2 L//L4C (21). Szukam insercji.

*U' R' D2 R U R' D2 R (-5)
**F L F' R' F L' F' R (-3)

Całość: D B2 D2 R' D2 R U R' D' B D B' R' D R D L D2 L2 F' R' F L' F' R D2 F D2 L (29)
alg.cubing.net

Co jest jeszcze ciekawego w tej próbie, to to, że przeszedłem na inny zapis. Polega on na tym, że oznaczenia L R itp. są przypisane do ścianek. W efekcie niezależnie od rotacji zawsze mam zapis bezrotacyjny, co bardzo jest przydatne do NISS. Mój stary sposób zapisu trochę mnie tu ograniczał. Np. w poprzedniej próbie nie wykorzystałem dobrego bloczka 3x1x1 właśnie z tego powodu.

I kolejne rozwiązanie FMC

Scramble:R' U' F R2 B D2 L2 B2 L2 B R2 F' U2 F D F' U' R2 F U2 L B R2 F2 R' U' F


Kuszą źle zorientowane krawędzie, ale dość łatwo znajduję 5 ruchowe 2x2x2. Potem sprawdzam NISS i inne pomysły, ale w końcu wracam do tego. Po lekkiej modyfikacji daje krótkie 3x2x2

D2 U R' D* F //po L2 D2 w 7 ruchach ledwie jest 3x2x2. I tu zaczęły się schody, bo zarówno na inwersji, jak i normalnie, mimo pary, nie mogłem znaleźć sensownej końcówki. W końcu mnie tknęło, żeby spróbować orientować krawędzie w normalnej osi (zielono-niebieskiej). Stąd takie dziwne kombinacje.
L B2 D** B //EO, czyli orientacja krawędzi. Po niej powracam do wyjściowych bloczków
D' B2 L U2 //3x2x2 plus EO plus para. Reszta robi się sama.
R2 D R2 D' R2 D2 R // L4C (20). Szkoda, że jeden ruch obrócony. Ale to zawsze daje nadzieje na dobrą insercję. Niestety tu pierwsza skraca tylko 3 ruchy. Druga podobnie. Jest optymalnie.
*D' F' U2 F D F' U2 F (-3)
**U' B D2 B' U B D2 B' (-3)

Całość: D2 U R' F' U2 F D F' U2 F2 L B2 D U' B D2 B' U B D B2 L U2 R2 D R2 D' R2 D2 R (30)
alg.cubing.net

Bardzo fajne rozwiązanie, ponieważ od początku widać na nim bloczki, które fajnie spotykają się na koniec. Polecam wizualizację.

Duży plus dla mnie to fakt, że drugi raz w pełni przeszedłem na zapis bez rotacji, mimo że przez cały czas trzymałem kostkę obróconą. To rzeczywiście bardzo pomaga przy szukaniu rozwiązania.

Scramble: R' U' F B2 U' F2 L2 D' L2 U' R2 B2 U' L2 R' F' D' U B2 L2 R F' L R' U' F

Trzecie rozwiązanie jest dość dziwne, bo początek długi, a potem jest krótko i ciekawie.
D R2 D2 F' R'*  L' U //długi bloczek 2x2x2, czyli połącz krawędź i róg, potem dostaw drugi, połóż drugą krawędź i dostaw
R' B'* L B L' B2 //szczęśliwie widać parę, więc znów nieco lamersko robię drugi bloczek, a przy okazji orientację krawędzi. A potem widzę prostą końcówkę.
 R2 D2 R D' R'**  D R'//L5C (20)

Insercję jak zwykle trudno mi idzie. Ale są:
* U R' U' L' U R U' L (-6)
** R F' R'  B R F R' B' (-2)

Rozwiązanie: D R2 D2 F' R' U R' U' L' U B' L B L' B2  R2 D2 R D' F' R'  B R F R' B'D R' (28)

alg.cubing.net

Wniosek z tego rozwiązania jest taki, że nawet długi początek - 7 ruchowy bloczek - może dać dobre rozwiązanie. Zwłaszcza, że insercje też tu są widoczne od razu. Drugi wniosek jest taki, że metoda zapisu ściankowego jest naprawdę dobra.

Te trzy próby dają średnią 29. Dobrze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!