piątek, 1 września 2017

Najlepsza insercja w życiu!

Taki scramble z jednego z for: B2 F2 D R2 U L2 U2 B2 U2 B2 U L B L2 D' U2 L F R' D2 R
Oczywiście widać parę na górze, ale niezbyt przyjemną. Ponieważ scrambluję w rotacji z2 para ta jest biało-pomarańczowo-niebieska. Osobiście nie lubię takich rzeczy, ponieważ ich wrzucenie to co najmniej 3 ruchy. Dlatego kombinuję. W takich sytuacjach częstym rozwiązaniem jest szukanie jedno lub dwuruchowej pary. Łatwo zauważyć, że ruch F R' daje parę i zachowuje poprzednią. Inne pary są raczej niemożliwe albo ich nie widzę. Dlatego decyduję się na zrobienie bloczka 2x2x1
U2 R U2 //2x2x1, ruch R tutaj szczęśliwie ustawia żółto-białą krawędź jak do crossa. Dokładam wcześniejszą parę.
F R' //para i cross. I tutaj mam zagadkę co dalej, to jest jak nową parę powiększyć do bloczka. Po kilku kombinacjach robię najbardziej prymitywnie, czyli długo i pozornie nieefektywnie. To jest drugi bloczek, by potem dorzucić jakby dół crossa i powiększyć do bloczka 2x2x3.
L' B' //2x2x1, teraz chowam ten bloczek i dokładam krawędź
L' B' R2 L //przy okazji podkreślam sobie ruchy R2 L' jako zamienne. Kiedyś przez to przeoczyłem fajne skasowanie ruchów w insercji. Tutaj też to ma znaczenie.
W tym momencie jestem po 11 ruchach - długo, a jeszcze kostka nie wygląda najlepiej. Myślę sobie, że może na inwersji tego będzie coś ciekawego, ale zanim tam przejdę sprawdzam jeszcze orientację krawędzi. Ze strony zielono-niebieskiej są tylko dwie źle zorientowane, na dodatek jedna dobrze siedzi. Dlatego robię EO (Edges Orientation).
F' U' F //i tu magia. Bo od razu widzę kolejny bloczek 2x2x1 na górze. A to znaczy, że można olać dwa f2l i przejść do końcówki, która okazuje się szczęśliwa.
U R U R' U // ab4c, czyli All But 4 Corners. Zostaję z 4 rogami, która łączą się w proste pary. Po chwili namysłu dochodzę do wniosku, że szukając insercji będę szukał od razu sytuacji, w której ruch wymienny komutatora nakłada się na ruch rozwiązania, a drugi ruch prowadzić będzie do wymiany z kolejnym rogiem. Na dodatek kierunek pierwszego ruchu nie ma znaczenia, ponieważ rogi są powiązane, to jest róg 1 i 2 zamieniają się nawzajem. Dlatego pierwszym zadaniem jest znalezienie insercji, która skraca się o co najmniej 4 ruchy. Tak też się dzieje. Znajduję ją cofając kilka ruchów z końcówki szkieletu. Druga to czysty fart, a skraca się aż 6. Całość to minus 11, czyli z 16 ruchów insercji zostaje 5. Dla ułatwienia szkielet i insercje.

U2 R U2 
F R' 
L' B' L' B'  L** R2
F' U' F 
U*  R U R' U

*U L' U' R U L U' R' (-5)
**L' B L F L' B' L F' (-6)

Rozwiązanie: U2 R U2 F R' L' B' F L' B' L F' R2 F' U' F U2 L' U' R U L R' U (24)
alg.cubing.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

13.39 Average. Home PB!